עברית  |  English  |  العربية  |  
דף הבית >> הפעילות שלנו
 

 

הפעילות שלנו - Our activity - المبادرات التي 

 

"'פסיכואקטיב" החלה בשנת 2005 ממפגש של קומץ חברים/ות שחשו צורך לעשייה חברתית/פוליטית מתוך מקומם/ן כאנשי בריאות הנפש. פסיכואקטיב מקיימת מגוון רב של פעילויות. פעילויות חדשות של הקבוצה מתהוות מתוך יוזמות של אנשים, שמספרים על פעילותם או רעיונם ברשימת התפוצה, ומזמינים אחרים להצטרף - וכך נוצרות קבוצות פרוייקט. כל עוד לא עולה בקבוצה התנגדות לפרויקט המוצע, כל חבר או חברה בה יכולים ליזום פרוייקט או פעילות בהתאם לנושאים שקרובים לליבם.
 

 

להלן רשימה (חלקית) של פעילויות הקבוצה:
להתעניינות בהצרפות לאחד או יותר מהפרויקטים - צרו קשר
עדכון:
דצמבר 2013


מעצרי ילדים בשטחים

קבוצה העוסקת במצבם של קטינים עצורים ואסירים בבתי מעצר ובתי כלא בשטחים הכבושים, מתוך ההכרה הברורה בזכויותיהם של קטינים לרווחה פיזית ונפשית והצורך הדחוף לשמור על זכויות אלו.
פעילות הקבוצה כוללת ארגון ביקורים של אנשי בריאות נפש במחנה המעצר עופר כעדים בלתי פורמליים במשפטים הצבאיים של קטינים; מפגשים ותכנון שיתופי פעולה עם נציגי ארגוני זכויות אדם העוסקים בנושא; פעילות ציבורית נגד מדיניות המעצרים תוך הדגשת היבטי בריאות הנפש, ביצוע הערכות פסיכולוגיות של ילדים מטעם הסנגוריה שישמשו להגנה עליהם בבתי משפט, פיתוח הכתיבה המקצועית על ההיבטים הרגשיים של הנושא במטרה להעלות מודעות. הפעילות בשיתוף פעולה עם ארגון "עו"סים שלום" וקבוצות נוספות. 


מעצרי ילדים בישראל
קבוצה חדשה המתמקדת במצבם של ילדים ישראלים, פליטים ומהגרים, במערכת המעצר והכליאה בארץ, מתוך הצורך העולה לשמור על זכויותיהם של קטינים בישראל לבריאות נפשית. הפעילות כוללת איסוף מידע ומיפוי צרכים של עצורים ואסירים קטינים, קשר עם ארגוני זכויות אדם וזכויות הילד, קידום חקיקה, היכרות עם הערוצים החוקתיים והפוליטיים הרלוונטיים ( משרדי ממשלה, ועדות הכנסת).
פרויקט מעצר ילדים בישראל נולד מתוך צורך שעלה בין חברי קבוצת מעצרי ילדים בשטחים, וחלק מהחברים/ת פעילים בשני הפרויקטים. שני הפרויקטים חולקים את הדאגה העמוקה לזכויותיהם הבסיסיות של קטינים ללא הבדל לאום. מדינת ישראל אמורה לדעתינו לפעול בהתאם לאמנות בינלאומיות של זכויות ילדים, עליהן היא חתומה, במערכת המשפט הישראלית, ובמערכת המשפט הצבאית, בישראל ובשטחים הכבושים.
 



קידום אפשרויות הטיפול באוטיזם בשטחים
הפרויקט החל בפברואר 2011 בבקשה להדרכה מקבוצה של הורים לילדים אוטיסטים בסורדא, והמשיך במרכז "מפנה" בראש פינה, ובו ילד אחד ומשפחתו עברו תהליך אינטנסיבי של שלושה שבועות ושני אנשי מקצוע. ארגנו מערך טיפולי שימשיך לטפל בילד ובמשפחתו בביתם. נכון לעכשיו הטיפול ממשיך - אם כי בהתחשב במגבלות המקצועיות והמציאותיות - במידה פחותה ממה שהיינו רוצים להמשך התפתחותו של הילד.
בסוף השלב ב"מפנה" סוכם שנמשיך בהכשרת אנשי מקצוע בשטח ולא נביא עוד ילדים ומשפחות לישראל. נוצר קשר עבודה טוב ורציף עם מרכז פאראח בשכם. בשלב ראשון סוכם על קיום חמישה ימים רפואיים פעם בחודש, כאשר כל מפגש ימשך ארבע שעות - שעתיים הרצאה ושעתיים תצפית על ילד ובניית תוכנית טיפולית יחד עם אנשי הצוות של המרכז. סוכם על הקמת צוות ישראלי מקביל לצוות המולטידיסיפלינארי שעובד במרכז.
הפרויקט מוגדר כפרויקט מקצועי, כאקט של סולידאריות כנגד הכיבוש של ישראל בשטחים.


טיפול לפעילים 
פסיכואקטיב מציעה טיפול נגיש ומיידי, עד כמה שאפשר, לפעילות ופעילים ביוזמות חברתיות ופוליטיות אשר נקלעו למשבר נפשי – טיפול שבו יוכלו לסמוך על כך שהעמדה הראשונית של המטפל תהיה מקבלת וידידותית כלפי פעילותם. מטפלים/ות המנויים על רשימת התפוצה של פסיכואקטיב והמורשים על פי חוקי  המדינה לטפל באופן פרטני מוזמנים/ות להצטרף לפרויקט. הדרישה הגדולה ביותר היא למטפלים העובדים בתל אביב.
הפרויקט קיים ומתפקד מנובמבר 2009. הוא קם בעקבות שיחות עם אקטיביסטים שדברו על מצוקות  נפשיות הקשורות לפעילותם, ועל קושי למצוא מענה מתאים במרחבי הטיפול הקיימים. אנו רואות בפעילות זו של פסיכואקטיב פעילות התנדבותית, בה אנשי ונשות מקצוע מוכנים להעניק מהיכולת המקצועית שלהם על מנת לסייע לפעילים ולפעילות. אנו מתמודדות עם מערכת מורכבת של פונים-פעילים עם צרכים טיפוליים מורכבים, ובמקביל  עם פרויקט התנדבותי שמנסה למצוא את דרך המלך בין צרכי הפונים, רצוננו לתרום לפעילים והחלטות אתיות וטיפוליות שמטרתן גם לשמור על המטפלים.       [לפניות אל פסיכואקטיב בעניין פרויקט זה, לחצו כאן]


קבוצות עמיתים
קבוצת עמיתים לאנשי מקצוע החברים בפסיכואקטיב נפגשות במקומות שונים בארץ במטרה לחקור וללמוד את הממשק בין הפוליטי לטיפולי וכן לספק הדרכת עמיתים עבור טיפולים שהמוטיב האתני-פוליטי בולט בהם .עבודת הקבוצות מעוצבת בהתאם לצרכים האישיים והמקצועיים של המשתתפות, שחלקן מתנדבות בפרויקט "טיפול פעילים". מפגש קבוצת העמיתים מהווה מרחב מוגן של חשיבה מקצועית על נושאים שטומנים בחובם מורכבות רבה אינטלקטואלית ורגשית אשר אין להם בדרך כלל מרחבי חשיבה זמינים. במפגשים מעלות המשתתפות מקרים מתוך עבודת הקליניקה, דילמות כלליות הקשורות לנושא, כמו למשל היבטים פוליטיים של יחסים עם אנשי בריאות נפש קולגות במקום העבודה.
 


תוכנית הכשרה: טיפול רגיש-פוליטית
עניינה של תכנית ההשתלמות הוא פיתוח של תיאוריות ופרקטיקות התופסות את ההקשר החברתי-פוליטי בתור חלק מהותי ממה שמשפיע על האפשרות של הפרט לצמוח ולממש את עצמו או עצמה. התוכנית מבקשת לספק מרחב לימודי לפסיכותרפיסטים/ות הנותן מקום ומחשבה להקשרים ההיסטוריים-פוליטיים-מגדריים שמהם באים המטופל/ת והמטפל/ת, ובתוכם מתקיים הטיפול, ולרגישות להקשרים הללו. בתכנית מוצע מרחב ללמידה חווייתית ולדיון תיאורטי בנושאים המצויים בתחום שבין הפוליטי והטיפולי - השפעתו של הפוליטי על הטיפולי ושל הטיפולי על הפוליטי.
התוכנית מיועדת בשלב זה בעיקר לאנשי טיפול חברי קבוצת פסיכואקטיב.

 



פרויקט חברון
הפרוייקט כולל ליווי של משפחות ב-H2, איזור שהכיבוש מורגש בו בכובד, וכן הוראת עברית/אנגלית במתנ״ס המקומי לקבוצת נשים. ליווי המשפחות דורש ידע בערבית או מציאת אדם נוסף דובר ערבית שיתנדב לליווי
וכן לתרגום. ההוראה אינה דורשת ידיעת ערבית.
 



מאגר מתנדבים לעזרה לארגוני זכויות אדם המטפלים בפליטים
מאגר שמטרתו העמדת רשימה זמינה יחסית ונכונה לפעולה של אנשי מקצוע המעוניינים לספק שירותי טיפול, יעוץ ואבחון לפליטים. השירות ניתן בהתנדבות ובהתאם לפניות מצד ארגוני זכויות האדם הפועלים בשטח. חסרים בעיקר מתנדבים באיזור הדרום.
 



כמה מפעילויות העבר של פסיכואקטיב:

 
   

 

 

 



 

 


 

 

 


 

 

 


 


Go Back  Print  Send Page

[Top]

כל הזכויות שמורות לפסיכואקטיב ©

  OnLine Station  

לייבסיטי - בניית אתרים